Haber

Adil Karaismailoğlu açıkladı! 12. Kalkınma Planı’nda ulaştırma ve lojistik hedefleri

2024-2028 döneminde görevdeydi.

Genel Kurul’daki görüşmelerin tamamlanmasının ardından yapılan oylamada 12. Kalkınma Planı, TBMM Genel Kurulu’nda kabul edildi.

Kabul öncesinde TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Adil Karaismailoğlu, Genel Kurul’a hitap etti.

Karaismailoğlu, plan kapsamında Ulaştırma ve Lojistik Alanında Planlanan Hedefleri anlattı.

“Ulaştırma ve lojistikte bölgesel üs olma potansiyeli…”

Karaismailoğlu, “12. Kalkınma Planı’nda Ulaştırma ve Lojistik Alanında Planlanan Hedeflerimiz doğrultusunda; Intermodal ve multimodal taşımacılık uygulamalarının geliştirilmesi; güvenli, erişilebilir, bütünsel, çevre dostu ve düşük maliyetli bir ulaşım sisteminin kurulması; destekleyici bir altyapının oluşturulması rekabetçi üretim ve ihracat, ulaşım ve lojistiğin geliştirilmesi, “Bölgesel üs olarak potansiyelimizin maksimum düzeyde kullanılması amaçlanıyor.”söz konusu.

“Sürdürülebilir ulaşım ağı ve lojistik merkezleri kurulacak”

Karaismailoğlu hedefleri şöyle sıraladı:

• Taşımacılık ve lojistik sektöründe çevresel etkiler ve maliyetler en aza indirilecek, enerji verimliliğinin artırılması amacıyla demiryolu ve deniz taşımacılığına öncelik verilecek, alternatif finansman teknikleri geliştirilecek, güvenilir, kesintisiz, aktif, bütünsel ve sürdürülebilir bir ulaşım ağı sağlanacak ve lojistik merkezleri kurulacak.

Çevresel etkilerin en aza indirilmesi amacıyla düşük emisyonlu, emisyon üretmeyen makine ve ekipmanların kullanımı teşvik edilecek ve yeşil liman uygulamaları desteklenmeye devam edilecektir. Net sıfır emisyon hedefi doğrultusunda sürdürülebilir havacılık yakıtlarının üretimi ve kullanımına yönelik çalışmalar desteklenecektir.

“Yeşil ve sürdürülebilir yöntemler geliştirilecek”

• Ulaştırma yatırımlarında uygun maliyetli uluslararası finansman kaynaklarının aktif kullanılmasına yönelik yenilikçi, yeşil ve sürdürülebilir formüller geliştirilecektir.

• Demiryollarında devam eden elektrifikasyon çalışmaları doğrultusunda elektrikli cer ve çekilen araç sayısı artırılacaktır.

• Çevre dostu, yeni nesil deniz ve hava araçlarının yaygınlaştırılmasına yönelik Ar-Ge çalışmaları teşvik edilecektir.

• Mevcut karayolu altyapısının aktif kullanımına yönelik iyileştirmelere öncelik verilecektir.

“Alternatif yakıtlı araçlar”

• Devam eden demiryolu yatırımlarının termin süresinde tamamlanarak ekonomiye kazandırılması amacıyla iş programına uygun olarak imalatlar tamamlanacaktır.

• Elektrikli veya diğer alternatif yakıtlı araçların tüm ulaşım modlarında kullanılmasına yönelik altyapı ve teknoloji yatırımları yapılacaktır.

• Akıllı yollar, bağlantılı ve otonom sürüş sistemleri, akıllı ulaşım sistemleri, güç emici korkuluklar gibi teknolojik çözümlerle seyahat güvenliğini, güvenliğini ve ulaşım verimliliğini artıran yapıların kullanımı yaygınlaştırılacaktır.

• Demiryolu hatlarında ulaşımın güvenli, çevre dostu, ekonomik ve verimli hale getirilmesi amacıyla elektrifikasyon, sinyalizasyon ve haberleşme altyapısı tamamlanacaktır. Kavşak sınır projelerinin yapımına öncelik verilecek ve yük talebinin yüksek olduğu demiryolu koridorlarında kapasiteler artırılacak. Ulaştırma ve lojistik master planı gerçekleşmeleri periyodik olarak raporlanacaktır.

“Çok modlu taşımacılığa uygun yük koridorları”

• Küresel tedarik zincirinin sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla ülkemizdeki ulaşım koridorlarının etkinliğini ve çeşitliliğini artırmaya yönelik çabalara devam edilecektir.

• Mevcut ve devam eden lojistik merkezlerinin yük elleçleme kapasitesi ve standartları artırılacak, multi-modal taşımacılığa uygun kargo koridorlarında yeni lojistik merkezleri planlanacaktır.

• Türkiye’nin denizcilikte bölgesel ve kıtasal transfer merkezi olmasını sağlamak amacıyla ülkemizde kıyı tesisleri geliştirilecek ve Türk deniz ticaret filosu geliştirilecektir. Doğu Akdeniz bölgesinde Ortadoğu ve Orta Asya ülkelerine açılan kapı olacak, transit yüke odaklanan, bölgenin kalkınmasına ve ihracatın artırılmasına katkı sağlayacak bir ana liman inşa edilecek.

• İstanbul’un uluslararası hava kargo ve transfer merkezi haline gelmesi için kargo kapasitesi daha etkin ve verimli kullanılacaktır.

• Karayollarında yolculuk sürelerinin kısaltılması, trafik güvenliğinin daha da artırılması ve mevcut yol kapasitelerinin verimli kullanılması amacıyla Akıllı Ulaşım Sistemleri yaygınlaştırılacaktır.

2028 gol

2028 yılına kadar; 12. Kalkınma Planı çerçevesinde Ulaştırma Branşında önümüzdeki 5 yılı kapsayan hedefler şöyle:

• Bugün 2 bin 251 km olan yüksek hızlı tren hatlarımızın uzunluğunu 5 bin 343 km’ye çıkaracağız,

• Karayolu yolcu taşımacılığında bu yıl yüzde 6 olan demiryollarının payının 2028’de yüzde 7,60’a çıkacağı,

• Havalimanlarındaki toplam yolcu sayısı 210 milyondan 246 milyona çıkarılacak,

• Bölünmüş yol uzunluğu 29 bin 378 km’den 31 bin 250 km’ye çıkarılacak,

• Otoyolun uzunluğu 3 bin 726 kilometreden 4 bin 330 kilometreye çıkarılacak,

• Lojistik performans endeksini 38’den 25’e çıkarmayı hedefledik,

• Karayolu yük taşımacılığında demiryolunun payı yüzde 5’ten yüzde 9,0’a çıkarılacaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu